Run Prague We

Túto sobotu sa v centre Prahy uskutoční 10km beh We Run Prague, ktorý organizuje Nike. Kde budeme aj ja aj Marťa aj Paula utekať alebo ja skôr asi krivkať pretože v rámci mojej asfaltovej prípravy som to trošku prehnal a mám zničené kolená, že nemôžem ani po schodoch chodiť normálne. Uvidíme, či to pôjde cez bolesť.. možno zomriem.

Z času na čas zvyknem niečo napísať aj športe a cvičení, určite niektorí postrehli a rád by som vám dnes zdelil pár škaredých právd o behaní:
  1. Behanie je ťažké jak sviňa. Je zvláštne, že cupitáme celý život odkedy vieme chodiť a naša technika začne na veľmi dobrej úrovni, no čím sme starší a lenivejší, tým viacej to ide dolu vodou a tým ťažšie sa učí ten správny spôsob. Veľa ľudí si myslí, že stačí proste vybehnúť a trmácať sa parkom a vravieť: "fu, niečo pre seba robím, som super." Nie tak celkom. Sám nie som super bežec, ale mám nejakú predstavu ako by to malo vyzerať a čím viacej sa to snažím naučiť, tým ťažšie to začína byť! Predtým som si nikdy nemyslel, že niečo také fundamentálne ako beh, môže byť tak technicky náročné a keď sa teraz pozerám na bežcov alebo napríklad aj futbalistov, oveľa viacej obdivujem ich výkony. Opis techniky rád prenechám expertovi v tomto videu (v angline), len chcem uviesť na pravú mieru, že keď sa povie dopadať na špičky, je to myslené ako dopad na prednú časť nohy (myslím, že sa tomu vraví ploska) a postupne sa preniesť na celé chodidlo s tým, že nohy nevláčite za sebou, ale pod sebou. Videl som už aj holku, čo behala čisto len na špičkách a trpel som aj ja pritom.
  2. Ak si myslíte, že behaním schudnete, ste na omyle. Jediná vec, pri ktorej vám pomôže behanie je behanie. Primitívnou logikou, ak sa chcete zlepšiť v behaní, bežte. No to je asi tak všetko. Pravda je taká, že priemerný človek spáli za 20 minút behu asi 2 tabličky čokolády (alebo 1 cookie) a všetci vieme, že my tú čokoladú zjeme celú, nie 2 tabličky. Takže ak ste si dali nejakú čoko, zapili to Sprajtom a na obed buchty s džemom, môžte si ísť dať 12 hodinový výbeh. A ak si niekto myslí, že okej ale aspoň bude mať dobrú kondičku, tak áno bude, ale len v behaní. Pojdeš si so mnou potom zahrať basketbal alebo ti dám do ruky prázdnú činku a hneď zistíš koľká bije. Samozrejme, je to oveľa lešpie ako sedieť doma, chcem tým len naznačiť, že treba robiť aj plno iných aktivít na dobrú fyzičku a dobrá postava je čisto len o strave, ale to je už kapitola sama o sebe.
  3. A aby som tu nedával len samý hate, behanie je pre mnoho ľudí výborný psychologický stimulant, jednoducho povedané, proste pri ňom vypnete a cítite sa super. Či už počúvate hudbinku alebo len premýšlate nad blbosťami, šport je proste skvelá aktivita na vyrovnanú myseľ. Takže nech robíte čokoľvek, je to super, ale snažte sa to robiť správne, aby ste si neublížili. 



všetko na sebe je Nike a v sobotu budem bežať v tých modrých botách, len som ich ešte nestihol nafotiť
ak sa chcete o behu dozvedieť viacej, o technike, obuvy, držaní tela odporúčam viacej videí od Dr. Romanova, na ktorého link som dal vyššie alebo čoskoro vyjde kniha od Kellyho Starretta Ready to Run a bude to bomba vedomostí lebo on je veľký pán

12 komentárov:

  1. mmm dobre si je upravil a ja jsem dobre nafotil :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tie topánky vyzerajú ako uštrikované, ale so wie so držím palce :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hej to je ta technologia flyknit. je to ako ponozka. diks

      Odstrániť
  3. aký si zarastenyyy!
    a strašne sa smejem na hudbinka :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som :p a hudbinka je super. skusala si kliknut na seba ? :D

      Odstrániť
  4. Ano. Máš pravdu. Technika je fakt tažká. Rok do zadu som behávala, no a čím viac som behávala, mala som strašne bolesti v kolenách. Tak som to vzdala. Nie úplne, občas si ešte zabežím. A ps : Keď som behávala, váha mi išla dole :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. nesuhlasim ze dobra postava je cisto len o strave, pokial chces aj svaly tak ich treba budovat cvicenim a potom aby boli aj vidiet treba sa krasne stravovat daaamn, ja som zacala behavat lebo v tom najviac sakujem, idem čeknut toho týpka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no sak sama to vravis aby ti boli vidiet treba stravovat tak som to myslel ...cekuj cekuj

      Odstrániť